Turun kaupunki, keskustan kortteleiden kiinteistönomistajat ja Turun Ydinkeskustayhdistys ovat yhteistyössä laatineet kaupalliselle keskustalle konseptin sen elinvoiman vahvistamiseksi. Yksi osa konseptia on kaupallisen keskustan yhteinen markkinointi; keskusta tehdään entistä näkyvämmäksi uuden brändin avulla.

Turun Ydinkeskustayhdistyksen tiedote 31.3.2021

Turku Center on markkinointinimi Turun Ydinkeskustayhdistykselle ja keskustan yrityksille. Yritykset ovat tyytyväisiä uuteen brändiin ja yhteistyön vahvistumiseen.

Lue tiedote ePressi-palvelusta

- Kaupan murros nyt ja tulevaisuudessa tuo merkittäviä haasteita elinvoimaiselle keskustalle ja tästä syystä kaupungin keskustavisiossakin on haluttu painottaa kaupallisesti houkuttelevan keskustan merkitystä. Uusi yhteinen brändi antaa vahvan signaalin tahdosta tehdä yhdessä töitä kivijalkaliikkeiden säilyttämiseksi sekä monipuolisen ja elävän keskustan vahvistamiseksi, kertoo kaupallisen keskustan kehittämisen hankepäällikkö Kirsi Eronen Turun kaupungilta.

Turku Center -brändi on kaikkien käytössä

- Turku Center -brändi on luotu alustabrändiksi keskustan elinvoimaiselle toiminnalle. Sen sisällöt ovat kaikkien keskustayritysten käytössä, kun yritys haluaa kertoa oman liiketoiminnan vetovoimaisesta sijainnista Turun ydinkeskustassa. Turku Center on myös Turun Ydinkeskustayhdistyksen markkinointinimi sekä sen järjestämien kampanjoiden ja tapahtumien brändi, kertoo Turun Ydinkeskustayhdistyksen toiminnanjohtaja Heli Järvelä.

- Yhteisen brändin avulla kaikkien toimijoiden ei tarvitse ”keksiä uudestaan”, miksi keskusta on sijainniltaan erinomainen ja miten herättää tunteita omassa kohderyhmässään, kun valmiit sanoitukset ja kuvitus ovat jo olemassa, jatkaa Järvelä.

Aina liikkeessä

Turku Centerin logo juontuu keskustan ruutukaavasta. Sen eri käyttötavat hyödyntävät x- ja >-muotoja.

Turku Centerin ydinlupaus on aina liikkeessä. Lupauksen taustalla on ajatus, että keskusta on 24/7 elävä palvelu- ja elämyskokonaisuus.

- Turun kaupallinen keskusta on samalla Suomen vanhin ja uusin, se sytyttää joka päivä uudelleen ja voidaan sanoa, että Turku on pohjoisin keskieurooppalainen kaupunki. Turun keskustassa on vetoa ja voimaa, Järvelä kehuu.

- Kunhan korona saadaan selätettyä, pääsemme tekemään uutta Turun keskustaa. Keskusta on uudistunut ja uudistuu infraltaan, ja nyt myös markkinoinnin ja yhteisen tekemisen avulla.

Turku Center rakentuu verkossa osoitteeseen www.turkucenter.fi

___

Keskustan kehittäminen on yksi Turun kaupungin kärkihankkeista. Keskustan elinvoiman ja vetovoiman vahvistamiseksi on laadittu keskustavisio, jonka yksi keskeinen osa on Kauppatoria ympäröivien kortteleiden kehittäminen yhtenäiseksi kauppakeskustaksi. Tätä työtä tukee Turun kaupungin, 16 kiinteistönomistajan ja Turun Ydinkeskustayhdistyksen yhdessä laatima kaupallinen konsepti. Konseptia varten on selvitetty ydinkeskustan liiketilojen nykytilannetta, kilpailuasemaa ja käynnissä olevia hankkeita, tunnistettu kehitysmahdollisuuksia sekä valmisteltu kehittämisen ja yhteistoiminnan organisointia eri osa-alueilla.