Kauppatorin Monitorin ovi on auki!

Monitorin yhden oven takaa löytyy monia eri palveluja.

Turun kaupungin ja Kelan yhteisen keskitetyn asiakaspalvelupisteen eli Kauppatorin Monitorin ovi on avautunut asiakkaillemme KOP-kolmiossa. Keskiviikko 16.9.2020 on monelle kaupungin ja Kelan työntekijälle merkittävä, odotettu ja jännittäväkin päivämäärä, koska tällöin Kauppatorin Monitorin ovi, puhelinpalvelu ja chat avataan klo 9 asiakkaille. Monitorin yhden oven takaa löytyy monia eri palveluja.

Meidän piti päästä palvelemaan asiakkaitamme jo kesällä mutta koronaepidemia siirsi avaamisajankohdan syksyyn. Mutta nyt vihdoin pääsemme palvelemaan asiakkaitamme uusissa tiloissa, uudenlaisessa toimintaympäristössä.

Toteuttaminen on vaatinut monenlaista osaamista

Kauppatorin Monitoria on valmisteltu pitkään, ja nyt tuntuu hienolta, että vihdoin toiminta pääsee käynnistymään siellä. Matkan varrelle on mahtunut paljon erilaisia asioita, myös vastoinkäymisiä. Yhdessä henkilökunnan ja lukuisten muiden asiantuntijoiden kanssa asioita on viety tiiviisti ja hyvässä hengessä eteenpäin. Enpä osannut etukäteen ajatella, miten paljon erilaista osaamista kokonaisuuden rakentamisessa on tarvittu – olipa kyse tilan rakentamiseen liittyvistä asioista, henkilöstön tai toiminnan kehittämisestä, järjestelmiin liittyvistä ratkaisuista tai visuallisesta ilmeestä.

Kauppatorin Monitorin arki lähtee nyt liikkeelle.

Olemme matkan varrella julkaisseet tätä Palveluksessanne!-blogia, jossa on pyritty eri kirjoittajien toimesta tuomaan esille se moninainen osaaminen ja erilaiset näkökulmat, joita tämän toteutuksessa on tarvittu.

Yhdessä eteenpäin

Kauppatorin Monitorin arki lähtee nyt liikkeelle. Se käynnistyy nyt hieman erilaisena kuin vielä helmikuussa ajattelimme, koska luonnollisesti koronaepidemia on yhä huomioitava kaikessa toiminnassa. Osa palveluista on tarjolla pääsääntöisesti etänä ja osa palveluista aloittaa vasta kuukauden päästä. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuuteen on panostettu voimassa olevien ohjeistusten mukaisesti. Toivomme, että kaikki, niin asiakkaat kuin henkilökuntakin, huomioi huolellisesti koronan vaikutukset toiminnassaan.

Kauppatorin Monitori on uusi toimintaympäristö ja työyhteisö kaikille siellä työskenteleville, niin kaupungin kuin Kelankin työntekijöille, jotka kaikki ovat työskennelleet aiemmin eri yksiköissä, eri puolilla kaupunkia. Nyt ollaan yhdessä saman katon alla.

Yhteisiä toimintatapoja on työstetty yhteistyössä mutta ajan myötä nousee varmasti esille asioita, joita pitääkin hoitaa toisin. Sama koskee palveluja, jotka ovat jatkuvan kehityksen alla. Oikeastaan nyt niiden kehittäminen vasta alkaakin, kun pääsemme näkemään palvelujamme ja niiden toteutusta laajasti yhdessä. Sen myötä kaikille avautuu erilainen mahdollisuus keskustella palvelujen toteutuksesta. Toivomme myös asiakkailtamme palautetta siitä, mikä toimii hyvin, mitä pitäisi kehittää tai muuttaa ja miten.

Itse olen saanut olla viemässä tätä projektia eteenpäin. Se on ollut todella palkitsevaa ja tässä vaiheessa on todettava, että olen oppinut todella paljon – myös kantapään kautta. On oltava iloinen siitä, että on päässyt osallistumaan näin merkittävän kokonaisuuden rakentamiseen.

Iso ja lämmin kiitos kuuluu kaikille niille eri alojen asiantuntijoille, erilaisille toimittajille ja ennen kaikkea kaupungin ja Kelan henkilökunnalle, jotka ovat olleet kanssani rakentamassa tätä kokonaisuutta!

Tietoa kirjoittajasta

Sari
Kinnunen
Kehittämispäällikkö
Turun kaupunki