Sijoitusluvan hakeminen

Sähköposti katuluvat@turku.fi

Kaupunkiympäristön palvelukokonaisuuden asiakaspalvelu p. 02 262 4565

Johtojen ja laitteiden sijoittaminen

Lupa johtojen, rakenteiden ja laitteiden sijoittamiseen tarvitaan aina, kun rakenne sijoitetaan

• kadulle
  • puistoon
  • muulle yleiselle alueelle

Olemassa olevien johtojen ja laitteiden korjaamiseen ei tarvitse hakea sijoituslupaa. Hakemuksen liitteenä tulee olla asemapiirustus ja poikkileikkaus, joilla osoitetaan rakenteiden ja laitteiden sijoittuminen yleiselle alueelle. Sijoitussuunnitelman hyväksyttämisvaiheessa tehdään tarvittaessa maastokatselmus yhdessä kaupunkiympäristön palvelukokonaisuuden edustajan ja työstä vastaavan kanssa. Maastokatselmuksessa sovitaan johdon, kaapelin tai rakennelman lopullinen sijainti. Käytä luvan hakemiseen ensisijaisesti sähköistä asiointipalvelua, vaihtoehtoisesti asioi Kaupunkiympäristön asiakaspalvelussa (Puolalankatu 2)

Tietoa nykyisten johtojen sijainnista saat johtokarttapalvelusta. Saat johtokarttaotteen alueeltasi tilauslomakkeella, sähköpostilla johtokarttapalvelu@turku.fi tai puhelimitse (02) 262 4508.

Kaivu- ja sijoituslupien valvojien aluejako ja yhteystiedot